Estudiar en España - Étudier en Espagne - Studieren in Spanien - Study in Spain - Undersøgelse i Spanien

Best Computer Ever!!! It's feminin...
Impresiones del Camino Mozárabe
de Administrador AESIL - Thursday, 12 de December de 2013, 12:39

(Descripción en castellano más abajo / Deutsch weiter unten) 

Impressions from the Mozarabic Way between Granada and Cordoba
(Six days in April. A small Camino Diary.)

This is a special day for me. Three years ago, I uploaded my first video here on YouTube. If someone would have told me that three years later there would be more than 200 vids on my channel, I wouldn't have believed it! sonrisa

Some of you know already that many of the videos on my channel are travel vids shot in Spain. I like to walk there on the Way of St. James, on the "Camino de Santiago". In spring of 2011 I was there again and I started to walk on the Mozarabic Way in Granada. In Cordoba I had to stop. It's not a complete "Video Diary", but a prelude, and there are some impressions of this beautiful landscape full of olive groves in the interior of Andalusia. sonrisa

Original version with English subtitles, available via CC (click on the button below the FlashPlayer and choose "English")!

Impresiones del Camino Mozárabe entre Granada y Córdoba.
(Seis días en abril. Un videodiario pequeñito.)

Algunos de vosotros ya sabéis que muchos de los vídeos en mi canal son vídeos de viajes por España. Me encanta caminar por los caminos que llevan a Santiago. En primavera de 2011 estuve allí una vez más y empezé a caminar en el camino mozárabe en Granada, pero tuve que pararme en Córdoba. No se trata de un videodiario completo, pero es un tipo de preludio y os presento unas impresiones del paisaje encantador del interior de Andalucía, lleno de olivares muy bonitos. sonrisa

Versión original con subtítulos en castellano, disponibles por CC (pulsa el botón CC debajo del FlashPlayer y elige "Español")

Impressionen vom Camino Mozárabe zwischen Granada und Córdoba.
(Sechs Tage im April. Ein kleines Videotagebuch.)

Einige von euch wissen bereits, dass viele der Videos auf meinem Kanal in Spanien aufgenommene Reisevideos sind. Ich wandere einfach sehr gerne auf den Wegen, die nach Santiago de Compostela führen. Im Frühjahr 2011 war ich wieder einmal dort unterwegs und begann dieses Mal in Granada den sogenannten "Camino Mozárabe", der mich bis Córdoba führte. Es handelt sich nicht um ein vollständiges Videotagebuch, aber es ist so eine Art Vorspiel, und ich zeige einige Eindrücke von der zauberhaften, mit Olivenhainen durchsetzten Landschaft Andalusiens. sonrisa

Originalversion mit deutschen Untertitel, verfügbar über CC (auf den CC-Knopf unter dem FlashPlayer drücken und "Deutsch" wählen!)